مشاوره تخصصی کنکور

آموزش روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی برای کنکور رشته های تجربی ، انسانی ، ریاضی

مشاوره تخصصی کنکور

آموزش روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی برای کنکور رشته های تجربی ، انسانی ، ریاضی

مشاوره تخصصی کنکور

اینجانب مهندس محمد علی صولتی مشاور تخصصی کنکور در این وبلاگ سعی نموده ام تا روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی را به داوطلبان و دانش آموزان عزیز کنکوری آموزش داده و مقالات انگیزشی برای افزایش روحیه آنها قرار دهم.امید به اینکه بتوان شاهد موفقیت و رسیدن به آرزوهای شما باشیم...

چگونه برای کنکور ھدف گذاری کنیم؟

ناپلئون ھیل می گوید برای موفقیت یک ویژگی ھست که انسان باید آن را داشته باشد و آن ھم مشخص بودن ھدف است؛ یعنی فرد باید بداند که چه می خواھد وبه شدت خواستار به دست آوردن آن باشد.
ھدف گذاری در کنکور از جمله عوامل مھم برای موفقیت در کنکور است،با ھدف گذاری در کنکور متوجه می شوید برای رسیدن به ھدف چقدر تلاش کنید و از طرفی انگیزه ی شما برای ادامه دادن بیشتر می شود.

برای شروع ھر کاری باید ھدف انجام ان را در ابتدا مشخص کنید
اولین و عمده ترین دلیلِ آن که عده اى از مردم موفق نمى شوند، آن است که نمیدانند چه مى خواھند و در این بین سر در گم شده اند…
آن ھا بدون ھدف به دور خود مى چرخند و در پایان به ھمان نقطه آغازین برمى گردندو به دنبال ھدفى نامعلوم و عبث با سرعت به بیراھه مى روند و تصور مى کنند که به جلو مى روند. شاید بعضى بپندارند که شناخت ھدف، کار آسانى است و در بدو امرھم چنین مى نماید، اما با کمى دقت در مى یابیم که چنین نیست، زیرا تمام ھدف ھا دو قسمت می شوند: یک ھدف ھایى ھستند که شناخت آن ھا با معلومات و تجربه ممکن است; این ھدف ھا ھدف ھاى معمولى و مقطعى است. اما یک سلسله ھدف ھاى عالى و چند بعدى نیز ھست که شناخت آن ھا به دانش و تجربه و اندیشه بسیار نیاز دارد.

حال معیار ھای ھدف گذاری در کنکور چیست؟


_ابتدا باید ھدفی را که میخواھیم انتخاب کنیم ببینیم آیا ارزش رسیدن دارد یا نه. 
منظور اینکه ببینیم آیا این ھدفی که من انتخاب میکنم مرا به ارزشھایم خواھد رساند یا خیر.
برای ھدف گذاری در کنکور باید سوال ھای زیر را از خود بپرسید
انتخاب این ھدف ضرورت دارد؟ آیا من به رسیدن به این ھدف نیاز دارم؟ آیا این ھدف واقعا ارزشمند است؟ ایا به کمک این ھدف می توانم تاثیری از خود بر کره ی زمین بگذارم؟ ایا این ھدف به من امید و انگیزه زندگی کردن میدھد یا نه؟

– ھدف باید مشخص و معین باشد. (وقتی علاقه مند به قبولی در رشته ایی ھستید شھر مورد نظرتان را نیز مشخص کنید مثلا ھدف من؛قبولی در رشته پزشکی شھر شیراز
– معیار ھای رسیدن ان قابل اندازه گیری باشد. مثلا برای درس خواندن در رشته پزشکی شھر شیراز نیازمند حدود ۵۶ ساعت مطالعه در ھفته دارم(این که برای قبولی در ھر رشته ایی به چقدر زمان نیاز دارید به ویژگی ھای شخصی و شرایط تان و رشته بستگی دارد که برای مشخص کردن میزان ساعت مطالعه علاوه بر در نظرگرفتن شرایط فعلی تان نیازمند بررسی قبولی ھای سابق در ان رشته نیز ھستید)


– ھدف قابل دسترسی و در دسترس باشد. (طوری نباشد که به دلیل شرایطتان اھدافی انتخاب کنید که توانایی انجام ان را ندارید مثلا درس خواندن در رشته ی پزشکی در دانشگاه دولتی شیراز)

** رسیدن به اھداف بسیار بزرگ نیازمند کسب موفقیت ھای پی در پی کوچک و در نھایت آمادگی برای رسیدن به اھداف بزرگ و در نتیجه کسب موفقیت ھای بزرگ است. پس موفقیت ھای کوچک به دست امده در این راه رابشناسید .این موفقیت ھای کوچک حتی میتواند موفقیت در تست زدنی درسی باشد که قبلا در ان مشکل داشتید

– ھدف مطابق با علاقه و خواست ما باشد.نه به زور اطرافیان و فشار ھای انان
( من به رشته ی پزشکی بیشتر از دندان علاقه دارم)
در نقطۀ مقابل، در مواردی که علاقه نداریم اما میدانیم ھدفی موثر و مفید است،باید با کسب اطلاعات ایجاد علاقه کنیم.(علاقه مندی شما به رشته ایی درصورت داشتن مھارت و موفق بودن در رشته ی دیگر)

– در بازۀ زمانی مشخصی تعیین شود و دستیابی به آن محدود به زمان باشد. (فعلا تاکنکورحدود ٩ ماه زمان دارم پس باید برنامه ایی مطابق زمان خود داشته باشم)اگر تمام مراحل بالا را با دقت عمل کنید،نتیجۀ این نوع انتخاب ھمان انتخاب ھوشمندانه است.

با داشتن یک ھدف مکتوب و برنامه ی منظم، کارایی و توانایی شما بیش تر از کسی خواھد بود که تنھا ھدف ھایش را در ذھن نگه می دارد.
نوشتن ھدف روی کاغذ یعنی این که شما به خود ایمان دارید که با پشتکار می توانیدھمان چیزی شوید که می خواھید. ھم چنین تأثیر خوبی روی قدرت تفکر شماداشته و به شما انگیزه و انرژی می دھد.
*اھداف مھمتر و لازمتر در اولویت دستیابی قرار دارند
اگر با دقت و مشورت اهداف خود را انتخاب کنید مطمئنا موفق خواهید بود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی