مشاوره تخصصی کنکور

آموزش روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی برای کنکور رشته های تجربی ، انسانی ، ریاضی

مشاوره تخصصی کنکور

آموزش روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی برای کنکور رشته های تجربی ، انسانی ، ریاضی

مشاوره تخصصی کنکور

اینجانب مهندس محمد علی صولتی مشاور تخصصی کنکور در این وبلاگ سعی نموده ام تا روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی را به داوطلبان و دانش آموزان عزیز کنکوری آموزش داده و مقالات انگیزشی برای افزایش روحیه آنها قرار دهم.امید به اینکه بتوان شاهد موفقیت و رسیدن به آرزوهای شما باشیم...


تاثیرمعدل
تاثیر معدل در کنکور ۹۸ برای چه کسانیست ؟! تاثیر معدل در کنکور ۹۸ مخصوص تمامی داوطلبان نظام جدید و کلیه داوطلبان نظام قدیمی است که دیپلم آنها مربوط به سال ۸۵ و بعد از آن باشد . ( همچنین داوطلبین نظام قدیمی که دیپلم خودشونو سال ۹۱ و بعد اون گرفتن نمرات امتحان نهایی شون ۵ درصد تاثیر مثبت در کنکور داره !
جناب آقای ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام کردن که میزان تاثیر معدل در کنکور ۹۸ به میزان ۳۰ درصد تاثیر قطعی است ( این ۳۰ درصد برای داوطلبان نظام جدید مربوط به امتحان نهایی است که در خرداد ۹۸ برگزار میشود و برای داوطلبان نظام قدیم مربوط به امتحانات سال سوم دبیرستان است و جدای از ۵ درصد تاثیر مثبت نمرات پیش دانشگاهی است که در بالا به آن اشاره کردیم )
همچنین در جلسه ای که در این خصوص برگزار شده درسهای امتحان نهایی هم تعیین شده که دوستان دوازدهمی در خرداد ماه سال ۹۸ باید این امتحانات رو بگذرونن ؛ البته ان شاءالله با نمره عالی !!!!

قبلا از اینکه توضیح بدیم تاثیر مثبت بهتره یا تاثیر قطعی ، اول هرکدوم رو براتون تعریف میکنیم 👇🏾
📍تعریف تاثیر مثبت:تاثیر مثبت یعنی اینکه اگر نمرات شما به بهبود رتبه شما کمک کنن در نتیجه کنکورتون تاثیر میذارن 📍اما تاثیر قطعی یعنی نمرات شما چه خوب باشن و چه ضعیف در نتیجه شما تاثیر گذار خواهند بود ‌ ☝🏾در پاسخ به این سوال که زیاد میپرسید که کدوم بهتره؟ این بستگی به نمرات شما داره ، اگر در امتحانات نهایی نمرات عالی کسب کنید ، تاثیر قطعی معدل به نفع شماست و ضرر نمیکنید و اگر به هر علتی نتونید نتیجه جالبی کسب کنید خب اینجا تاثیر قطعی درصد شما رو پایین میکشه ولی تاثیر مثبت به نفع شماست. که همونطور که در پست های قبل گفتیم، تاثیر معدل نهایی سوم دبیرستان نظام قدیمی ها و معدل دوازدهم نظام جدیدی ها به صورت قطعی ه و تاثیر ٤ درس نهایی پیش دانشگاهی های نظام قدیم به صورت مثبته.

نحوه اعمال تاثیر معدل در کنکور ۹۸ : ❌خیلی ها به اشتباه فکر میکنن معدل کل نهایی در کنکور تاثیر میذاره ❌اما اصلا اینطور نیست. نمره ای که در کنکور شما تاثیر گذاره نمرات تک تک دروس شماست یعنی نمره امتحان نهایی زیست شما روی درصد زیست کنکورتون تاثیر میذاره و نمره عربیتون روی درصد عربی کنکور شما (فقط)اعمال میشه و همینطور برای تک تک درسهای دیگه. و اما نحوه تاثیر نمره ها ... اینطور نیست که شما مثلا شیمی رو ٢٠ گرفتی تراز کامل بگیری، خیر! چون تاثیر هر نمره فقط به نمره شما بستگی نداره و به ارزش نمره شما بستگی داره. یعنی بقیه چیکار کردن ! یعنی اگه امتحان شیمی آسون باشه و خیلی ها نمره ٢٠ بگیرن ، تراز ماکسیمم که ١٥ هزاره برای هر درس، چون تعداد نمره٢٠ بالا بوده پس ارزشش به اندازه وقتی نیست که امتحان سخت بوده و تراز همه ی نمره ٢٠ ها مثلا میشه ١٤ هزار ! حالا اینو مقایسه کنید با یک سالی که امتحان عربی سخت بود و بالاترین نمره کشوری ١٩/٥ بود و چون دو سه نفر شدن ١٩/٥ ! اونا تراز ١٥ هزار رو گرفتن. پس به طور خلاصه به جای تاثیر معدل باید گفت ، تاثیر نمره ارزش هر درس !

خب حالا درصد کلی کنکور ما چطوری محاسبه میشه ؟
ما توی کنکور هم برای درصد هر درسمون دقیقا مشابه امتحان نهایی تراز داریم ! یعنی مثلا در درس زیست ، کسی که درصد بالایی بزنه ، چون تعداد افراد زیادی نیستن که بتونن زیست رو بالا بزنن بنابراین این فرد تراز بالایی میگیره 💯تراز کامل فقط برای کسیه که بالاترین درصد رو بین همه زده باشه و هیچکس مثلا اون نتونسته باشه چنین درصدی کسب کنه که خیلی بعیده این حالت چون چند نفری درصداشون شبیه همه ! 💯
حالا تراز کنکور در ۷۰ درصد ضرب میشه و تراز نمره همون درس در امتحان نهایی در ۳۰ درصد ضرب میشه و این دو عدد باهم جمع میشن و تراز کل‌ شما رو در اون درس در کنکور تشکیل میدن . در نهایت هم بین همه ی این ترازهای کل میانگین گرفته میشه و تراز کل کنکورتون بدست میاد و بعدشم رتبه بندی ها بر اساس ترازها انجام میشه 🙏🏾


نحوه تاثیر معدل در کنکور ۹۸ برای کسانی که رشته ای به جز رشته دبیرستانشان را در کنکور ۹۸ امتحان میدهند :
فرض کنید شما دانش آموز رشته ریاضی هستید ولی توی کنکور تصمیم میگیرید تجربی شرکت کنید .
در اینصورت بازهم تاثیر معدل درس به درس برای شما اعمال میشه ، ولی این تاثیر از میزان معمولش کمتره یعنی ۳۰ درصد نیست و پایینتر میاد ( برای فهمیدن میزان تاثیر دقیقش باید صبر کنیم تا دفترچه کنکور جدید بیاد ) و نمره بعضی از درسها در درصد همون درس در کنکور شما تاثیر میذاره ( مثلا شیمی ) ولی بعضی از درسهای غیرمشترک شما ( مثلا زیست ) تاثیری از نمره های نهایی شما دریافت نمیکنه ( چون یه دانش آموزی که سال سومش رشته ریاضی بوده امتحان نهایی زیست نداده که بخواد در کنکورش موثر باشه ).
همچنین درس ریاضی شما هم از مجموع درسهایی مثل حسابان و جبر و … تاثیر میپذیره .
تمام دانش آموزان نظام قدیمی که دیپلم خودشونو در سال ۸۵ و بعد اون گرفتن میتونن در طرح ترمیم معدل شرکت کنن
شما میتونید برای هر کدوم از درسهاتون که مایل باشید ( به هر تعداد درس ) و با هر نمره ای که در اون درس دارید ( مثلا ۱۹.۷۵ گرفتین ولی میگین فقط ۲۰ ) در طرح ترمیم معدل شرکت کنید و برای هر درس هم یه هزینه ناچیزی در حد ۲۰ هزار تومن ازتون میگیرن . اگر میخواین در طرح ترمیم معدل شرکت کنید که بایستی به اداراه آموزش و پرورش شهرتون مراجعه کنید و زودتر زمان آزمونای ترمیم معدل رو بپرسید.و حین درس خوندن برای کنکور میتونین اون آزمون ها رو هم بدین.بچه های انسانی هم اگه بخوان تجربی بدن به همین ترتیبه دیگه،عمومی ها اثر میذاره ولی تخصصی ها اون ٣٠ درصد لحاظ نمیشه و همش میشه درصد کنکورشون.

معدل حتی برای کسی که معدلش‌ بالاست همه راه نیست، حتی  ۱۰ درصد راه هم نیست…
چرا ⁉️چون حتی اگر معدل ۲۰ هم داشته باشید اینو در نظر بگیرید که چندین هزار نفر در سطح کشور معدل ۲۰ دارند و اگر معدل پایینی دارید غصه نخورید چون هر ساله دانش آموزانی از رتبه های خوب کنکور هستند که معدل های پایین دارند. یک مثال از خودم میزنم اصلا مثلا بنده ( دکتر اسلامی) با معدل نهایی ١٩/٩٧!! و معدل پیش دانشگاهی ٢٠ !!( تعریف از خود نباشه 😂) رتبه کنکورم شده ٢٠٣ ... این در حالی ه ک وقتی رتبه مون با هم کلاسی های دانشگاهم مقایسه میکردم ، و مثلا یکی که شده بود ٢١٠ ... در حالی که معدل نهاییش ١٧ بود و حتی ١٦ و با درصد کنکور جبران کردن و جالب این بود ک با اینکه معدلشون این همه با من فاصله داشت !!! اما درصدهاشون خیلی هم بالاتر از من نبود اما با یک مقدار تلاش و درصدای خوب کنکور تونستن با معدل های خیلی کمتر از من ، رتبه شون نزدیک من بشه و باهم توو یک کلاس بشینیم و درس بخونیم.

تاثیرمعدل میبینید؟ با اینکه به همه ی سوال ها پاسخ دادم ولی هزارتا پیام و سوال و ترس...جالبتر از همه کسایی هستن که کامنت میذارن برا اونی که ترسیده و بهش میگن : دور کنکور رو خط قرمز بکش! یا یکی میگه فلان استاد گفته : معدلت زیر ١٩ه ، به رشته تاپ فک نکن، برا کنکور تلاش نکن! اصلامیدونید چرا توو این چند سال که کار کنکور میکنیم راجع به تاثیر معدل حرف نمیزدیم؟ چون شما که ترسیدین از این موضوع اگر جای ما بودید و از جایگاه تجربه ما نگاه میکردید... کاملا این حرف ما رو درک میکردید، چه قطعی چه مثبت ... باز همه چی و همه چی بستگی به نتیجه کنکورت داره! باورت نمیشه ؟نه؟ این مسیرو میری و تهش به حرف ما میرسی و اون وقت یا میگی دم اونایی ک اصرار داشتن کنکور مهمتره ! گرم و البته ممکنه خدای نکرده اون روز بگی لعنت به من ! که بخاطر معدل و گذشته ! راهی که جلوم بود رو خراب کردم و ناامید شدم در حالی ک میفهمی واقعا تاثیر کنکور چیز دیگه ست . اصلا با عدد و درصد و اخبار و حرف فلان استاد و فلان رفیقت کار ندارم ... خدایش به حرف ما که همیشه صادقانه باهاتون حرف زدیم درست گوش کن... همه حرفا رو بذار کنار و فقط خودت بمون و عقل سالم ! عقل سالم چی میگه بهت؟ بهت میگه فرصت یک ساله ی خودت رو بسوزون بخاطر ناامیدی و تاثیر معدل و این حرفا!! و بشین عزا بگیر یا میگه عاقل باش و از فرصتت استفاده کن؟! چرا اثر ٧٠ درصدی کنکور رو نادیده میگیری؟ چرا فکر میکنی بقیه همه خیلی معدلای شاخی دارن؟ چرا به کامنت یک سری افراد مریض توجه میکنی و به ما که داریم هم کلاسی هامون و دانش آموزامونى میبینیم با معدلای ضعیف و تجربه داریم اعتماد نمیکنی؟ ما به خاطر خودت میگیم. سودی که برا ما نداره .اصلا اونی که هی توو گوشت میخونه قبلا قطعی نبود الان قطعی شده اثرش ! مگه زودتر از تو داره زمانو طی میکنه ک میتونه بدبختی نتیجه کنکورتو پیش بینی کنه؟! و میزان اثر معدلا رو بیینه و تو نه؟ حالا طرف یک بیمار باشه که کامنت و دایرکت میده بهت چه استادت! اصلا میخوام بگم ناامیدی اگر عقلانی بود ! نمیگفتن ناامیدی از شیطانه! ختم کلام ... قرار نیست اتفاق عجیب غریبی بیوفته به خصوص که امسال سال آخر کنکورنظام قدیمیاست ، مطمئن باشید بدون تغییر محسوس و اذیت کردن نتایج رو میدن تا انتقادا کمتر باشه،ضمنا اگه معدل انقد موثر بود نمیشد تغییر رشته ای ها انقد راحت کنکوری که دیپلمش رو ندارن بدن !هروقت یک آدم نابلد اذیتت کرد بیا این متن رو بخون و امیدوار ادامه بده. نه بخاطر حرفای من، بخاطر عقل سالمت که بهت میگه مسیر جلوی رو مهم تر از مسیر پشت سرته.



عزیزانی که جهت مشاوره خصوصی تمایل دارند با من در ارتباط باشند جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق شماره زیر با من در تماس باشند.

09365287311

موفق باشید و سربلند ....

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی