مشاوره تخصصی کنکور

آموزش روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی برای کنکور رشته های تجربی ، انسانی ، ریاضی

مشاوره تخصصی کنکور

آموزش روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی برای کنکور رشته های تجربی ، انسانی ، ریاضی

مشاوره تخصصی کنکور

اینجانب مهندس محمد علی صولتی مشاور تخصصی کنکور در این وبلاگ سعی نموده ام تا روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی را به داوطلبان و دانش آموزان عزیز کنکوری آموزش داده و مقالات انگیزشی برای افزایش روحیه آنها قرار دهم.امید به اینکه بتوان شاهد موفقیت و رسیدن به آرزوهای شما باشیم...

1- مکان مطالعه را یک مکان ثابت در منزل درنظر بگیرید و آن را تغییر ندهید. هر دانش آموز به یک مکان با تقریباً یک متر مربع مساحت نیاز دارد. برخی میز مطالعه دارند و برخی روی زمین درس می خوانند (البته هرگز مکان مطالعه را روی تخت خواب قرار ندهید).


2- صحبت طولانی با افراد خانواده، مکالمات تلفنی، غذا خوردن، تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی و … در این مکان اشتباه است.


3- هرگاه هنگام مطالعه متوجه شدید در افکار خود غوطه ور شده اید، یک کار ساده انجام دهید: از جای خود برخیزید و به مکان دیگری بروید (حتی شده دو متر دور تر از مکان مطالعه) و در آن جا افکار خود را تعقیب کنید.


4- از مکان مطالعه فقط برای مطالعه استفاده کنید. خوردن کمی آجیل (به جز تخمه) یا میوه، در هنگام مطالعه در این مکان اشکالی ندارد، ولی انجام هرکار دیگری در این مکان، که بیش از سه دقیقه متوالی زمان بر باشد، غلط است.

اگر این کار را حدود دو ماه انجام دهید، نسبت به مطالعه در آن مکان، شرطی می شوید و خواهید دید که وقتی در مکان مطالعه ی خود قرار می گیرید، چاره ای جز مطالعه ندارید و حتی دیگر خیال پردازی را نیز در این مکان انجام نمی دهید.


5- خواندن همراه با زمزمه کردن مطلب درسی یا نوشتن مطلب روی کاغذ هم می تواند از رفتن شما به سوی خیال پردازی جلوگیری کند. سعی کنید همزمان با مطالعه خلاصه نویسی کنید.


6- درس خواندن همراه با دوستی که درس خوان و در مطالعه جدی باشد نیز مؤثر است؛ اما شرطی شدن نسبت به مکان مطالعه یکی از مؤثرترین راهکارهاست.


عزیزانی که جهت مشاوره خصوصی تمایل دارند با من در ارتباط باشند جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق آیدی تلگرام زیر با من در تماس باشند.

telegram: @moshaver1989

موفق باشید و سربلند ....


نظرات  (۱)

مرسی عالی بود
پاسخ:
خواهش می کنم.با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی