مشاوره تخصصی کنکور

آموزش روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی برای کنکور رشته های تجربی ، انسانی ، ریاضی

مشاوره تخصصی کنکور

آموزش روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی برای کنکور رشته های تجربی ، انسانی ، ریاضی

مشاوره تخصصی کنکور

اینجانب مهندس محمد علی صولتی مشاور تخصصی کنکور در این وبلاگ سعی نموده ام تا روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی را به داوطلبان و دانش آموزان عزیز کنکوری آموزش داده و مقالات انگیزشی برای افزایش روحیه آنها قرار دهم.امید به اینکه بتوان شاهد موفقیت و رسیدن به آرزوهای شما باشیم...

اصولا داوطلب ها و کنکوری ها تو مواجهه با اهداف و آرمان هاشون به سه دسته تقسیم میشن:

 

۱️⃣رویا پرداز: این دسته از داوطلب ها معمولا تو رویا سیر میکنن و مدام تو ذهنشون به بهترین دانشگاه ها و درصد های بالایی که قرار هست تو درس ها بزنن، فکر میکنن.

میرن تو سایت ها و نرم افزار های تخمین رتبه و یا درصد های رتبه های سال قبل رو چک میکنن.

عیب بزرگ این دسته از افراد این هستش که به جای سعی و تلاش برای رسیدن به اهدافشون، فقط میشنن رویا پردازی میکنن. همیشه با خودشون میگن اگه فلان بشه و فلان بشه ، من یه رتبه ی خوبی میارم و فلان دانشگاه تو تهران قبول میشم.

شب ها با رویای ترکوندن کنکور و قبولی تو دانشگاه مدنظرشون میخوابن.
این اشخاص به شانس خیلی معتقدن و حتی منتظر این هستن که تو قرعه کشی ها لااقل یکبار هم که شده برنده بشن.

چون شرایط رو رویایی در نظر میگرن، طاقت باخت ندارن و صبر و تحملشون کمه. با قرار گرفتن تو شرایط سخت ، زود جا میزنن و از زمین و زمان گله میکنن . 
و به این ترتیب هست که فقط تو مرحله رویا میمونن و به مرحله عمل نمیرسن.

 

۲️⃣واقع گرا: این دسته از افراد هم تعدادشون کم نیست. شرایط رو اونطور که هست میبنن و برای هر اتفاقی دنبال دلیل میگردن. زیاد تو رویا سیر نمیکنن. معمولا اهل ریسک نیستن و یکجورایی میترسن و محتاط عمل میکنن.

سقف ذهنی شون به دلیل نداشتن آرمان والا، پایینه و به کم قانع میشن. عیب بزرگشون اینه : چون برای خودشون هدف بزرگی انتخاب نمیکنن و معمولا هدف هایی با قابلیت دسترسی زود و سطح پایینی انتخاب میکنن، تلاش و کوشش چندانی از خودشون نشون نمیدن و در نتیجه تو زندگی شون موفقیت چندانی کسب نمیکنن.این دسته از افراد، شب ها با دغدغه ی اینکه تو کنکور چه خواهند کرد میخوابن

 

۳️⃣رویا پرداز-واقع گرا: تعداد افراد این گروه به نسبت خیلی کمتر از دو گروه قبلی هستش. این افراد مثل یک الماس تو جمع میدرخشن و همیشه زبونزد عام و خاصن. چون این اشخاص برنامه ی منظمی دارن ، اهداف و آرزوهاشون مشخصه، سعی و تلاش هدفمند و کارامدی میکنن و در نتیجه به اون چیز هایی که میخوان میرسن.

تا به اون آرزو ها و اهدافشون نرسن، دست از تلاش بر نمیدارن.

خصلت بزرگ این افراد، رویا پردازی در کنار واقع گراییه. یعنی سقف ذهنی ندارن. روی اهدافشون خوب فکر میکنن و آرزوی عالی و ایده آل دارن. سپس برای رسیدن به اهدافشون برنامه ریزی منظم و دقیق میکنن. از افراد زبده و کاربلد تجربه کسب میکنن. تا رسیدن به اهدافشون آروم و قرار ندارن و سعی میکنن شب ها به جای رویا پردازی، زودتر بخوابن تا صبح زود بیدار بشن و روز خوبی برای خودشون رغم بزنن.

 

خب شما تو کدوم دسته این؟


عزیزانی که جهت مشاوره خصوصی تمایل دارند با من در ارتباط باشند جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق شماره زیر با من در تماس باشند.

09365287311

موفق باشید و سربلند ....

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی