مشاوره تخصصی کنکور

آموزش روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی برای کنکور رشته های تجربی ، انسانی ، ریاضی

مشاوره تخصصی کنکور

آموزش روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی برای کنکور رشته های تجربی ، انسانی ، ریاضی

مشاوره تخصصی کنکور

اینجانب مهندس محمد علی صولتی مشاور تخصصی کنکور در این وبلاگ سعی نموده ام تا روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی را به داوطلبان و دانش آموزان عزیز کنکوری آموزش داده و مقالات انگیزشی برای افزایش روحیه آنها قرار دهم.امید به اینکه بتوان شاهد موفقیت و رسیدن به آرزوهای شما باشیم...

مشاوره کنکور انسانی

در کنکور سراسری انسانی سال ۹۵ ، ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر به رقابت پرداختند.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی باید به ۱۸۰ سؤال اختصاصی در مدت ۱۶۵ دقیقه پاسخ دهند و افرادی که دارای مدرک پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی هستند باید به ۲۰ سؤال اصول عقاید و فقه در مدت ۲۰ دقیقه نیز پاسخ دهند.

دو دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی گروه انسانی مجموعا ۲۸۰ سوال در خود جای داده است که داوطلبان باید در مجموع در زمان ۲۴۰ دقیقه (۷۵ دقیقه دفترچه عمومی و ۱۶۵ دقیقه دفترچه اختصاصی) به سوالات پاسخ دهند.

تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی برای دروس اختصاصی رشته علوم انسانی به صورت زیر است:

ردیف درس تعدادسوال مدت پاسخگویی
۱ ریاضی ۲۰ ۲۵ دقیقه
۲ اقتصاد ۱۵ ۱۰ دقیقه
۳ ادبیات فارسی ۳۰ ۳۰ دقیقه
۴ عربی ۲۰ ۲۰ دقیقه
۵ تاریخ و جغرافی ۳۰ ۲۵ دقیقه
۶ علوم اجتماعی ۲۰ ۱۵ دقیقه
۷ فلسفه و منطق ۲۵ ۲۵ دقیقه
۸ روان شناسی ۲۰ ۱۵ دقیقه
جمع هشت درس ۱۸۰ ۱۶۵

منابع طرح سوالات کنکور انسانی

داوطلبانی که در کنکور انسانی شرکت می کنند باید از منابع طرح سوال کنکور انسانی اطلاعات کاملی داشته باشند.

درباره درس های رشته انسانی در کنکور:
ریاضی: اکثر داوطلبای انسانی از این درس فراری هستند و اصولا بچه های علوم انسانی در ریاضی ضعف دارن پس گذاشتن وقت رو درسی که سایر داوطلبان درصد کمی می زنند میتونه در نتیجه گیری خیلی موثر باشه. به ریاضی واسه پیشی گرفتن از سایر رقبا نگاه کنید و حتما ریاضی رو بخونید که فوق العاده میتونه در رتبه و تراز شما تاثیر بذاره.
اقتصاد: چون این کتاب تک کتاب و کم حجم می باشد پس می تواند تاثیر فوق العاده ای داشته باشد به دلیل اینکه یک سری از مطالبش حفظ کردنی و بخش هایی از آن مربوط به ریاضیات می شود و نیاز به تمرین و حل کردن تست های مختلفی دارد باید داوطلب در این درس هم حفظ کند و هم یاد بگیرد و تمرین کند و چون هر ساله نحوه سوالات اصولا تغییر می کند باید به مباحث تسلط کامل داشته باشند و فقط درگیر تست های بعضی مباحث خاص نشوند.
عربی تخصصی: در رشته علوم انسانی درس عربی با توجه به اینکه در دفترچه عمومی و هم دفترچه اختصاصی تست های رو به خودش اختصاص
می دهد پس یک درس استراتژیک در این رشته می باشد یعنی با تسلط بر عربی اختصاصی ، توانایی تست زنی در عربی عمومی رو هم دارید و با وقت گذاشتن برای عربی تخصصی ، نتیجه مطلوب رو  برای دو درس (عمومی و تخصصی) کسب می کنید که هر کدام بطور جداگانه در تراز شما تاثیر بسزایی دارد. در درس عربی  قواعد خیلی مهم تر از معنی می باشد و برای یادگیری قواعد بهترین کار تست زنی است بعد از یادگیری هر مطلب سعی کنید چندتا تست و بعد از چند روز تعداد بیشتری تست از اون مطلب بزنید که اطمینان پیدا کنید مطلب در ذهن شما تثبیت شده است.

ادبیات تخصصی: داوطلبان انسانی بخاطر حجیم بودن دو کتاب تاریخ ادبیات دوم و سوم از خواندن آن فراری هستند و خواندن آن را برای چند سوال اتلاف وقت می دانند کنار گذاشتن به هیچ عنوان صحیح نیست. برای آرایه های ادبی تست زنی خود عامل یادگیری است. تست زنی بیشتر آرایه ها باعث تسلط بیشتر روی مباحث میشود.

دروس مهم در کنکور انسانی

حتماً همه‌ی شما اطلاع دارید که در کنکور سراسری، تمام دروس، ارزش و اهمیت یکسانی ندارند؛ میزان ارزش و اهمیت هر درس در کنکور، با اصطلاحی تحت عنوان «ضریب» مشخص می‌شود. می‌دانیم که ضرایب دروس در زیرگروه‌های مختلف رشته‌ی علوم انسانی با هم متفاوت است. بنابراین لازم است تا شما بدانید:

  • به تحصیل در کدام رشته‌ی دانشگاهی علاقمند هستید؟
  • رشته‌ی تحصیلی (دانشگاهی) مورد علاقه‌تان در کدام‌ یک از زیرگروه‌های پنج‌گانه‌ی رشته‌ی علوم انسانی جای دارد؟
  • برای کسب رتبه‌ی خوب در زیرگروه مورد نظرتان، کدام درس‌ها واجد اهمیت بیش‌تری هستند و به بیان بهتر، کدام دروس در این زیرگروه، ضریب بیش‌تری دارند؟
  • در هر درس، کدام مباحث از اهمیت بیش‌تری برخوردارند و میزان تکرار آن‌ها در کنکورهای سراسری اخیر، فراوانی بیش‌تری داشته است و در مقابل، کدام مباحث کم‌اهمیت‌تر هستند؟

رشته های زیرگروه ۱: زبان و ادبیان فارسی، معارف اسلامی، حقوق، علوم قضایی، فلسفه و…

رشته های زیرگروه ۲: علوم اجتماعی و گرایش های مربوط به آن، خبرنگاری (گرایش علوم اجتماعی، فرهنگی و هنری)

رشته های زیرگروه ۳: کلیه گرایش های مدیریت و علوم اقتصادی و…

رشته های زیرگروه ۴: کلیه گرایش های علوم سیاسی، جغرافیا، تاریخ، دبیری جغرافیا، دبیری تاریخ، باستان شناسی

رشته های زیرگروه ۵: روانشناسی، علوم تربیتی، راهنمایی و مشاوره، کتابداری، دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی، کاردانی تربیت بدنی و علوم ورزشی

ضرایب دروس در زیرگروه های مختلف گروه انسانی

مشاوره کنکور انسانی

 

نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور انسانی

با توجه به ابلاغ قانون اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۵/۲/۲۶ مجلس محترم شورای اسلامی، و براساس مصوبه ششمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۹۵/۳/۲۳ میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ به صورت زیر می‌باشد:

الف- آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ به بعد اخذ نموده اند و امتحانات یک‌ یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و  کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (سال سوم آموزش متوسطه) به میزان حداکثر ۲۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورتتأثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می شود.

ب- داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش دانشگاهی (صرفاً نمرات دروسی که به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است) به میزان حداکثر ۵ درصد به نسبت سوابق‌تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبتدر نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

تبصره: برای داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی بندهای الف و ب، هر دو مورد اعمال خواهد شد.


عزیزانی که جهت مشاوره خصوصی تمایل دارند با من در ارتباط باشند جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق آیدی تلگرام زیر با من در تماس باشند.

telegram: @moshaver1989

موفق باشید و سربلند ....

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی