مشاوره تخصصی کنکور

آموزش روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی برای کنکور رشته های تجربی ، انسانی ، ریاضی

مشاوره تخصصی کنکور

آموزش روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی برای کنکور رشته های تجربی ، انسانی ، ریاضی

مشاوره تخصصی کنکور

اینجانب مهندس محمد علی صولتی مشاور تخصصی کنکور در این وبلاگ سعی نموده ام تا روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی را به داوطلبان و دانش آموزان عزیز کنکوری آموزش داده و مقالات انگیزشی برای افزایش روحیه آنها قرار دهم.امید به اینکه بتوان شاهد موفقیت و رسیدن به آرزوهای شما باشیم...

چندی پیش به طور اتفاقی با جمله‌ای از رنه دکارت (ریاضی‌دان و فیلسوف فرانسوی قرن هفدهم میلادی) برخورد کردم: «یادگیری، چیزی جز طبقه‌بندی نیست.» تلنگری در ذهنم ایجاد شد تا پلی بین این جمله، مراحل یادگیری و ارزیابی‌های مبتنی برA.B.C.D.E بزنم که بارها و بارها در کانون فرهنگی آموزش دیده‌ایم و به خلق یک مثلث «مطالعه‌ی نمادین» بپردازم.


همان گونه که می‌دانیم مراحل یادگیری به پنج مرحله‌ی ادراک، تثبیت، تسلط، ارزیابی و جمع‌بندی تقسیم می‌شود. این نوع تقسیم‌بندی، یادگیری طبقه‌بندی‌شده است؛ یعنی همان نکته‌ای که سال‌ها پیش دکارت در جمله‌ای بسیار سربسته عنوان کرد؛ «یادگیری چیزی جز طبقه‌بندی نیست.» اکنون اگر رابطه‌ی آن را با ارزیابی‌های ارائه‌شده در کارنامه‌های دانش‌آموزان در آزمون‌های کانون فرهنگی آموزش بسنجیم به این نتیجه می‌رسیم که دانش‌آموزی که در درسی ارزیابیAگرفته است، یعنی از مرحله‌ی ادراک و تثبیت که همان مطالعه‌ی جزء‌به‌جزء مبحث مورد نظر تا نهادینه شدن درس در ذهن اوست گذشته است. در تست‌های قبل از آزمون، مرحله‌ی تسلط را گذرانده و در جلسه‌ی آزمون به ارزیابی رسیده است. بر این اساس دانش‌آموز پس از یک کنکور آزمایشی از سال‌های قبل، جمع‌بندی نهایی خود را در آن مبحث انجام می‌دهد.


هم‌چنین نمره‌ی ارزیابیBنشان‌دهنده‌ی آن است که اگرچه دانش‌آموز مطلب مورد نظر را به‌خوبی متوجه شده است اما با یک مرور کلی بر روی آن مبحث خاص و حل تست‌های مبحثی می‌تواند تسلط خود را بر روی آن مبحث تقویت کند تا به ارزیابیAبرسد.


به این ترتیب نمره‌ی ارزیابیCنشان‌دهنده‌ی قرار گرفتن دانش‌آموز در چالش‌های مبحث مورد نظر است؛ یعنی او باید با مطالعه‌ی جزئی‌تر درس، خلاصه‌برداری، تعیین نمودارها و سرفصل‌ها یا به نوعی شخصی‌سازی در مطالعه‌ی هر درس و حل تست‌های مبحثی، نمره‌ی ارزیابی خود را بهBبرساند.


اما ارزیابی‌هایDوEابتدا نشان‌دهنده‌ی عدم استفاده از تکنیک ضربدر و منها در جلسه‌ی آزمون‌ها و در مرتبه‌ی دوم هشداری برای مطالعه‌ی عمیق‌تر، حل تمرین‌های تکنیکی در خلال مطالعه برای یادگیری هر چه بهتر و دریافت نکته‌های درس است؛ یعنی تا زمانی که دانش‌آموز درگیر حل تمرین‌های یک مبحث نشود نمی‌تواند به نقاط چالشی خود، نکته‌های ظریف درسی و مهارت‌های تست‌زنی برسد.


دقت داشته باشید که یادگیری چیزی جز طبقه‌بندی نیست؛ طبقه‌بندی‌ای که خالق آن، همان ذهن انتظام‌یافته‌ی شماست.



عزیزانی که جهت مشاوره خصوصی تمایل دارند با من در ارتباط باشند جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق شماره زیر با من در تماس باشند.

09365287311

موفق باشید و سربلند ....

  • محمد علی صولتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی