مشاوره تخصصی کنکور

آموزش روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی برای کنکور رشته های تجربی ، انسانی ، ریاضی

مشاوره تخصصی کنکور

آموزش روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی برای کنکور رشته های تجربی ، انسانی ، ریاضی

مشاوره تخصصی کنکور

اینجانب مهندس محمد علی صولتی مشاور تخصصی کنکور در این وبلاگ سعی نموده ام تا روش های صحیح مطالعه و تکنیک های تست زنی را به داوطلبان و دانش آموزان عزیز کنکوری آموزش داده و مقالات انگیزشی برای افزایش روحیه آنها قرار دهم.امید به اینکه بتوان شاهد موفقیت و رسیدن به آرزوهای شما باشیم...

قبل از یادگیری مطالب جدید مفاهیم قبلی را مرور کنید :


 چون فراگیری مفاهیم جدید مستلزم یادآوری مفاهیم قبلی است بنابراین شما به عنوان یک فراگیر ریاضی نیاز دارید که مفاهیم دروس مرتبط را به طور منظم مرور کنید . برای انجام بهتر این کار می توانید از یادداشت ها و خلاصه هایی که دارید استفاده کنید.


•حل مساله موجب یادآوری و تثبیت مفاهیم است ، تمرین و حل مساله موجب یادآوری مفاهیم و تثبیت آن ها در حافظه شده و کاربرد مفاهیم را به دنبال دارد . بنابراین ریاضی بدون تمرین و حل مساله بی معنی است .


•تسلیم نشوید :هیچ گاه با ذهنیت « نمی توانم» با مساله ها و تمرین ها برخوردار نکنید . اطمینان داشته باسید که در صورت درک صحیح مفاهیم قادر به حل اکثر تمرین ها خواهید بود و اگر نتوانستید تمرینی را حل کنید مطمئن باشید که مفاهیم درس را به خوبی یاد نگرفته اید .


 •برای حل تمرین ها زمان طولانی اختصاص ندهید : حل تمرین ها به ذهنی فعال و پویا نیاز دارد . چنان چه مدت زمان آن طولانی باشد پویایی ذهن کاهش می یابد . بنابراین حل تمرین در ساعات پایانی شب و یا اوقاتی از روز که خسته اید منطقی به نظر نمی رسد. لذا توصیه می کنیم اگر قرار است 3 ساعت تمرین کنید آن را به 3 بخش 45 دقیقه ای تقسیم کنید .


•هدف رسیدن به جواب تمرین است:آن چه در حل مساله و تمرین اهمیت دارد رسیدن به پاسخ درست است و سرعت حل مسله در درجه دوم اهمیت دارد . تمرینی که غلط اما سریع انجام شود هیچ فایده ای ندارد .


•جواب تمرین ها را در کلاس کنترل کنید : سعی کنید از معلمتان برای کنترل پاسخ درست استفاده کنید ولی اگر این امکان میسر نشد حتما از سرگروه یا یکی از دانش آموزان قوی بهره بگیرید .


•هرگز بدون انجام تکالیف و حل تمرین وارد کلاس نشوید . تکالیف خود را حتما در منزل انجام دهید حتی اگر فکر می کنید که راه حل اشتباه باشد منتظر نباشید تا دیگران حل کنند و شما رونویسی کنید .


 •خلاق باشید :به راههای کلیشه ای اکتفا نکنید از ذهن خود خلاقانه کمک بگیرید . خیلی وقت ها داشتن درک صحیحی از مفاهیم که خلاقانه از آن استفاده شود ، راه حل تمرین را بسیار ساده می کند .


مراحل حل مساله : مرحله اول:مساله را بفهمید : یعنی بدانید که مساله از شما چه می خواهد ، چه چیزی معلوم است چه چیزی مجهول . داده های مساله شما چیست ؟اگر لازم بود داده های مساله را روی شکل نشان دهید .مرحله دوم : ارتباط بین داده ها ومجهول را پیدا کنید : برای این کار از قوانین ریاضی و احکامی که در ذهن دارید استفاده کنید و نقشه ای را برای مرتبط ساختن داده ها با مجهول طرح کنید . به داده های مساله خوب دقت کنید ببینید چه نکته سودمندی را می توانید از داده ها استخراج کنید . فراموش نکنید اساسا منظور از حل مساله برقراری ارتباط بین داده ها و مجهول می باشد . مرحله سوم : نقشه مورد نظرتان را به دقت اجرا کنید : در این مرحله لازم است که در نوشتن روابط ریاضی و انجام عملیات و محاسبات لازم ، دقیق و با تمرکز حواس عمل کنید . در حین اجرای هر نقشه ، هر مرحله از راه حل را بازبینی کنید و از صحیح بودن آن مطمئن شوید . مرحله چهارم :بررسی جواب نهایی : در مرحله آخر جوابی را که به دست آورده اید بررسی کنید . ایا جواب منطقی است ؟ گاهی بررسی راه حل مساله باعث می شود به اشتباهمان پی ببریم .



عزیزانی که جهت مشاوره خصوصی تمایل دارند با من در ارتباط باشند جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق شماره زیر با من در تماس باشند.

09365287311

موفق باشید و سربلند ....

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی